reklama

Bojovať láskou a pravdou 2

Dnes sú to presne 2 mesiace, čo som sa dozvedela o výpovedi, ktorú mi poslal môj pán riaditeľ poštou, je to 22 dní, čo som dostala výpoveď osobne a uverejnila  svoj článok „Bojovať pravdou a láskou“ na blogu a je to 12 dní, čo mi plynie výpovedná lehota. Môj článok si prečítalo vyše 10 tisíc ľudí. Svoju podporu mi vyjadrilo mnoho ľudí, známych aj neznámych, študentov terajších i bývalých a taktiež ich rodičov.  Niektorí osobne, iní  mi napísali. Boli takí, ktorí mi poskytli radu, ďalší zas kontakt na niekoho, kto by mi mohol pomôcť. Všetkým som veľmi, veľmi povďačná, pretože aj v tejto ťažkej dobe, ktorú teraz žijeme mi ukázali, že ich nenecháva ľahostajnými osud iného človeka.  Možno to znie až neuveriteľne, ale nestretla som sa so žiadnym vyslovene negatívnym postojom žiadneho človeka. A toto mi dodáva veľkú silu a vieru v to, že pravda a láska sú mocné zbrane a spravodlivosť naozaj raz zvíťazí. Čo sa teda odvtedy udialo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pán riaditeľ začal od 1. decembra prvú etapu šetrenia – pre začiatok zrušil „zopár“ nadpočetných hodín, hlavne angličtiny a nemčiny, tým že pospájal jazykové skupiny v triedach a ešte zopár iných, predtým delených hodín. Takže od pondelka sa menil celý rozvrh a aj niektorí vyučujúci v triedach. Reakcia na to – angličtinárka, ktorej práve končila skúšobná doba, dala v utorok okamžitú výpoveď, pretože sa v piatok dozvedela, že bude mať neúplný úväzok – 18 hodín. Takže od ďalšieho týždňa ďalšie spájanie hodín a ďalší nový rozvrh. Čo na tom, že deti majú poobede krúžky, hudobné, jazykovky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Včera sme mali zasadnutie rodičovskej rady (okrem iného príprava školského plesu), kde bol prítomný aj pán riaditeľ. Keď sme si podelili úlohy ohľadom plesu, rodičia sa spýtali pána riaditeľa, či by sa nedalo robiť niečo ohľadom tej mojej výpovede. Povedal že nie, že škola nemá peniaze. Na dotaz, či teraz, keď vlastne odišla jedna vyučujúca, by som mohla zostať na škole ja, povedal, že to nejde, pretože ja som matematikárka. Na moju otázku, ako chce zrušiť môj úväzok, keď mojich 15 hodín matematiky sa nedá s ničím spojiť, ani zrušiť, povedal, že spojí hodiny informatiky. Lenže to by porušil predpis, na ktorý ho upozornila pred 2 rokmi ŠŠI, že pri počítači musí byť len 1 žiak. Tak povedal, že sa kúpia nové počítače, aby mohli byť skupiny na informatiku väčšie. Kde na to vezme peniaze však nepovedal. Bolo zrejmé že to, čo hovorili rodičia mu bolo veľmi nepríjemné. Otvorene mi vyslovili svoju podporu, snažili sa ho presvedčiť, aby si to s tou mojou výpoveďou rozmyslel, ale nepochodili. Pán riaditeľ má „svoju logiku“, ktorá je a bola vždy dosť divná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, ako bude prebiehať ďalšia etapa šetrenia na našej škole, ktorá by mala byť od 1. marca, keď by som mala podľa výpovede odísť zo školy. Naša škola má 16 tried, 361 žiakov a 28 pedagogických zamestnancov, pričom katechétka má úväzok iba 8 hodín. Hoci máme 4 triedy s počtom žiakov 30, neexistuje u nás žiadna delená hodina matematiky, biológie, chémie, či fyziky, napriek tomu, že pred 2 rokmi bol pán riaditeľ upozornený na to že je potrebné deliť veľké triedy na fyzike a jazykoch, aby mohli využívať fyzikálne laboratórium (kapacita 18 miest) a jazykovú učebňu (20 miest). Delené sú okrem seminárov len hodiny telesnej výchovy, informatiky a niektorých jazykov. Od 1.decembra máme aj jazykové skupiny v ktorých je 30 žiakov. Všetci pedagógovia okrem katechétky majú plný úväzok a okrem toho je ešte 24 hodín nadpočetných. Môj úväzok je 13 hodín matematiky, 2 hodiny seminár z matematiky (to je môj aprobačný predmet) a okrem toho učím 7 hodín informatiky – neodborne (informatiku učím už 14 rokov). Tieto hodiny nie je možné počas školského roka zrušiť, pretože matematika sa nedá s ničím spojiť (všetky hodiny sú nedelené), seminár z matematiky sa nedá tiež spojiť, pretože je v oktáve (stará koncepcia) a nedá sa spojiť so štvrtákmi (nová koncepcia).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, toto už dávno nie je iba môj boj o moje miesto na tejto škole. Je to už hlavne boj za túto školu a boj za jej budúcnosť. Viem, že všade sa teraz šetrí, všade je málo peňazí, ale je potrebné šetriť aj inde, nie hlavne na úkor kvality vyučovacieho procesu. Veď škola je tu pre žiakov, preto by malo byť prvoradé zabezpečiť čo najlepšie a najkvalitnejšie ich vyučovanie. Na to je však potrebné nie iba mať dobrých učiteľov, ale aj schopného riaditeľa.

Mária Hrešková

Mária Hrešková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalá učiteľka, matematička, mama piatich detí a babka dvoch krásnych vnučiek. Zoznam autorových rubrík:  Anjeli v mojom životeSpoza učiteľskej katedrySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu