Pán riaditeľ začal od 1. decembra prvú etapu šetrenia – pre začiatok zrušil „zopár“ nadpočetných hodín, hlavne angličtiny a nemčiny, tým že pospájal jazykové skupiny v triedach a ešte zopár iných, predtým delených hodín. Takže od pondelka sa menil celý rozvrh a aj niektorí vyučujúci v triedach. Reakcia na to – angličtinárka, ktorej práve končila skúšobná doba, dala v utorok okamžitú výpoveď, pretože sa v piatok dozvedela, že bude mať neúplný úväzok – 18 hodín. Takže od ďalšieho týždňa ďalšie spájanie hodín a ďalší nový rozvrh. Čo na tom, že deti majú poobede krúžky, hudobné, jazykovky...
Včera sme mali zasadnutie rodičovskej rady (okrem iného príprava školského plesu), kde bol prítomný aj pán riaditeľ. Keď sme si podelili úlohy ohľadom plesu, rodičia sa spýtali pána riaditeľa, či by sa nedalo robiť niečo ohľadom tej mojej výpovede. Povedal že nie, že škola nemá peniaze. Na dotaz, či teraz, keď vlastne odišla jedna vyučujúca, by som mohla zostať na škole ja, povedal, že to nejde, pretože ja som matematikárka. Na moju otázku, ako chce zrušiť môj úväzok, keď mojich 15 hodín matematiky sa nedá s ničím spojiť, ani zrušiť, povedal, že spojí hodiny informatiky. Lenže to by porušil predpis, na ktorý ho upozornila pred 2 rokmi ŠŠI, že pri počítači musí byť len 1 žiak. Tak povedal, že sa kúpia nové počítače, aby mohli byť skupiny na informatiku väčšie. Kde na to vezme peniaze však nepovedal. Bolo zrejmé že to, čo hovorili rodičia mu bolo veľmi nepríjemné. Otvorene mi vyslovili svoju podporu, snažili sa ho presvedčiť, aby si to s tou mojou výpoveďou rozmyslel, ale nepochodili. Pán riaditeľ má „svoju logiku“, ktorá je a bola vždy dosť divná.
Neviem, ako bude prebiehať ďalšia etapa šetrenia na našej škole, ktorá by mala byť od 1. marca, keď by som mala podľa výpovede odísť zo školy. Naša škola má 16 tried, 361 žiakov a 28 pedagogických zamestnancov, pričom katechétka má úväzok iba 8 hodín. Hoci máme 4 triedy s počtom žiakov 30, neexistuje u nás žiadna delená hodina matematiky, biológie, chémie, či fyziky, napriek tomu, že pred 2 rokmi bol pán riaditeľ upozornený na to že je potrebné deliť veľké triedy na fyzike a jazykoch, aby mohli využívať fyzikálne laboratórium (kapacita 18 miest) a jazykovú učebňu (20 miest). Delené sú okrem seminárov len hodiny telesnej výchovy, informatiky a niektorých jazykov. Od 1.decembra máme aj jazykové skupiny v ktorých je 30 žiakov. Všetci pedagógovia okrem katechétky majú plný úväzok a okrem toho je ešte 24 hodín nadpočetných. Môj úväzok je 13 hodín matematiky, 2 hodiny seminár z matematiky (to je môj aprobačný predmet) a okrem toho učím 7 hodín informatiky – neodborne (informatiku učím už 14 rokov). Tieto hodiny nie je možné počas školského roka zrušiť, pretože matematika sa nedá s ničím spojiť (všetky hodiny sú nedelené), seminár z matematiky sa nedá tiež spojiť, pretože je v oktáve (stará koncepcia) a nedá sa spojiť so štvrtákmi (nová koncepcia).
Myslím, toto už dávno nie je iba môj boj o moje miesto na tejto škole. Je to už hlavne boj za túto školu a boj za jej budúcnosť. Viem, že všade sa teraz šetrí, všade je málo peňazí, ale je potrebné šetriť aj inde, nie hlavne na úkor kvality vyučovacieho procesu. Veď škola je tu pre žiakov, preto by malo byť prvoradé zabezpečiť čo najlepšie a najkvalitnejšie ich vyučovanie. Na to je však potrebné nie iba mať dobrých učiteľov, ale aj schopného riaditeľa.