reklama

Dve básne o láske

Moje básne z obdobia dospievania boli všetky depresívna. Z neskoršieho obdobia však mám však aj niekoľko takých, ktoré mi pripomínajú krásny lásky čas. Majú pre mňa doteraz silný emotívny náboj. Druhú z nich som napísala manželovi rok po svadbe, keď bol cez prázdniny počas vysokej školy na vojenskom cvičení v Čechách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ľúbim ťa

Ľúbim ťa, ľúbim ťa, láska moja,

tvoje meno drahé šepkám do noci.

Tak veľmi túžim byť opäť celá tvoja...

Na lásku niet lieku, ani pomoci.

Ľúbim tvoje oči, láska moja,

zrkadlí sa mi v nich celučký môj svet.

Je v nich kúsok neba - celá duša tvoja.

Ver mi, takých drahých pre mňa viacej niet.

Ľúbim tvoje ústa, láska moja,

tvoje pery nežné, hebké, horúce.

Keď vo vrúcnom bozku s mojimi sa spoja,

zastaviť čas navždy, vtedy sa mi chce.

Ľúbim tvoje ruky, láska moja,

tvoje dlane drahé, plné nežnosti.

Ich dotyky jemné a ich pohladenia,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

privedú ma vždy až k bránam večnosti.

Ľúbim tvoju dušu, láska moja,

kúsok Boha v tebe, čiastku večnosti.

Pri dotyku s ňou sa všetky rany zhoja.

Dávaš mi vždy nádej, berieš starosti.

Zatvorím si oči, láska moja,

myseľ moja razom letí do diaľky.

Niet viac vo mne smútku, ani nepokoja.

Som zas s tebou spolu. V tvojom objatí.

Manželovi

Navôkol ticho, tma sa rozprestiera,

všetko už ovládla nočná tíš.

A mne sa srdce smútkom rozochvieva:

myslíš na mňa, či nemyslíš?

Cítiš tú lásku, túžbu, ktorá volá:

Ach, vráť sa, milý, vráť sa skoro späť!

Veď vieš, že chcem byť navždy iba tvoja,

s tebou chcem prežiť mnoho šťastných liet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po tvojom boku, držiac pevne v dlani,

dlaň tvoju mocnú, láskavú,

životom kráčať a tak ako vlani,

vravieť ti znovu prísahu,

že budem žena verná, trpezlivá,

opora v žiali, v trápení,

že naša láska večne bude živá

a celý život náš naplní.

Z nej budú rásť naše kvety šťastia.

Ja budem matkou, manželkou.

A tebe vrásky únavy sa stratia,

keď skloníš sa nad detskou postieľkou.

Keď príde čas a vlasy naše tmavé

pretkajú nitky strieborné,

budeme vedieť, že to šťastie pravé

máš ty vo mne a ja v tebe.

Mária Hrešková

Mária Hrešková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalá učiteľka, matematička, mama piatich detí a babka dvoch krásnych vnučiek. Zoznam autorových rubrík:  Anjeli v mojom životeSpoza učiteľskej katedrySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu