reklama

Za učiteľskou katedrou

Za učiteľskou katedrou som strávila vyše 20 rokov a napriek tomu, že učiteľstvo nepatrilo k mojim detským snom, ani  nebolo medzi mojimi životnými plánmi,  stalo sa neskôr pre mňa  poslaním, povolaním, ktoré ma napĺňalo a nevedela som si predstaviť, že raz budem robiť niečo iné. Život sa však často neuberá tým smerom, ako si to želáme. A tak, už skoro rok, som mimo školstva (nie z vlastnej vôle) a musím sa priznať, že hoci môj život je teraz oveľa pokojnejší, oveľa menej stresujúci,  deti, mládež , škola a učenie, tá jedinečná, často krát nedocenená práca, mi naozaj veľmi chýbajú. V tejto chvíli mi asi najviac chýbajú moji žiaci, teraz už sextáni, ktorých hodiny matematiky boli pre mňa niečím výnimočným (koniec-koncov, celá táto trieda bola pre mňa výnimočná).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ja som odišla, oni zostali. Učila som ich necelé 3 roky a dúfala som, že sa budeme stretávať na matematike až do maturity. Viem, že matematika nie je príliš obľúbený predmet a mnohí žiaci, keď jej nerozumejú, prestávajú sa snažiť a rezignujú. Poznám to z vlastnej praxe a vždy mi bolo ľúto, keď sa mi nedarilo takýchto žiakov zaujať, inšpirovať k tomu, aby sa aspoň snažili. V tejto triede to tak nebolo. Aj keď nie všetci mali radi matematiku a nie všetci jej rozumeli, nevzdávali to a keď sme opakovali pred písomkou učivo, navzájom si pomáhali, vysvetľovali, niektorí so mnou zostávali aj po vyučovaní, aby som im mohla povysvetľovať ešte raz to, čomu nerozumeli. Aj hodiny s nimi boli pre mňa výnimočné, hoci málokedy tam bolo „ticho ako v kostole". To preto, lebo sa pýtali vždy, keď niečo nechápali a ja, v rámci možností ,som sa snažila vysvetliť im to aj druhý, tretí krát...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže takíto boli jedni z mojich posledných žiakov. Mala som pri nich pocit, že moja práca má zmysel. Boli mojimi deťmi aj mojimi dobrými priateľmi. No a vlastne aj doteraz sú. Len sa už spolu nestretávame tak často, len občas, náhodou. A ja cítim, že na mňa nezabudli, tak, ako ani ja na nich nezabudnem. Budú súčasťou mojich pekných spomienok na chvíle strávené za učiteľskou katedrou.

Mária Hrešková

Mária Hrešková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalá učiteľka, matematička, mama piatich detí a babka dvoch krásnych vnučiek. Zoznam autorových rubrík:  Anjeli v mojom životeSpoza učiteľskej katedrySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu