reklama

Keď žiak dokáže oceniť prácu učiteľa lepšie, ako jeho riaditeľ

Pred pár dňami som dostala poštou oznámenie o slávnostnej promócii v aule UK od mojej bývalej študentky Diany. Nezabudla na mňa a chcela sa so mnou podeliť o svoju radosť z úspešného ukončenia vysokoškolského štúdia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Bola jedna z mnohých, ktorých som učila počas môjho pôsobenia na gymnáziu. Oznámenie o jej promócii prebudilo vo mne spomienky. Zvlášť jedna je pre mňa výnimočná...

Dianu som učila šesť rokov matematiku - od tercie až po oktávu. Bola vysoko inteligentná, taká osobitá, svojská. Mala som pocit, že si udržuje určitý odstup nielen odo mňa, ale aj od spolužiakov. Preto ma veľmi prekvapilo, keď rok po maturite, na konci školského roka, sa objavila u nás v škole. Prišla za mnou s kytičkou kvetov a s poďakovaním za všetko, čo som jej do života dala a hlavne, že som v nej prebudila lásku k matematike.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rok a pol na to, uprostred školského roka, som od pána riaditeľa dostala výpoveď – vraj pre nadbytočnosť. Vtedy som si založila tento blog, pretože som chcela „bojovať láskou a pravdou“ o svoju prácu, ktorú som milovala. Dostalo sa mi morálnej podpory od mnohých známych aj neznámych ľudí. A v tomto období mi prišiel aj mail od Diany. Dovolím si ho teraz zverejniť, pretože je pre mňa „pohladením pre dušu“ a dôkazom toho, že keď robíte niečo srdcom, zanechá to svoju stopu.

Dobrý deň,

 Pani profesorka, keďže som vedela o dianí v Moravciach minimum, lebo som bola stále zahrabaná v knihách, píšem Vám až teraz, keď som narazila na Váš blog. Rada by som Vám pripomenula, čo určite už robia aj moji bývalí spolužiaci, že my vieme, čo ste pre nás urobili. Matematika bol vždy môj najobľúbenejší predmet a jeden z faktorov, podľa ktorého som si vyberala vysokú školu (dokonca som uvažovala aj nad aplikovanou matematikou). Veľký podiel mal na tom aj Váš ľudský a vždy férový prístup, ktorý ma motivoval, lebo každý vedel, že na Vašich hodinách budú jeho snaha a vedomosti spravodlivo ocenené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Z diania vo vedení školy som bola vždy znechutená, ale nikdy to ešte neprerástlo do takého rozhorčenia ako teraz. Mali by byť vďační, že so svojimi vedomosťami (lebo na matematiku treba aj dávku talentu) ste skombinovali toľko ľudskosti a dali minimálne základy aj tým, ktorým predtým ani rovnica s jednou neznámou veľa nehovorila. Ja osobne som to videla na Dávidovi, u ktorého bežne takéto prírodné vedy vyvolávali menší odpor, no tu sa aspoň pokúšal snažiť, lebo každý rok dostal férovú šancu sa s tými číslami popasovať a vedel, že nebude „u učiteľa zapísaný“ ako zlý žiak.

 Máte dar učiť, a preto ma to všetko osobne poburuje. Stretla som sa s mnohými typmi učiteľov. Niektorí síce dokonale ovládali svoj odbor a vedeli látku vysvetliť, ale viac ako polovici triede spôsobili komplexy, ďalší boli síce odborníci, no nevedeli nájsť cestu, ako podať žiakom svoje vedomosti. Niektorí boli milí, no nenaučili nič. Vy nepatríte ani do jednej z týchto skupín, čo z Vás robí skutočne výnimočného človeka a Vaša práca je skutočne poslanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Viem, že nie som jediná, koho ste motivovali a inšpirovali, no aj tak som sa pokúsila Vám to trochu pripomenúť. Dúfam, že v januári medzi skúškami sa mi podarí prísť Vás navštíviť aj osobne.

 S pozdravom Diana.

Mária Hrešková

Mária Hrešková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalá učiteľka, matematička, mama piatich detí a babka dvoch krásnych vnučiek. Zoznam autorových rubrík:  Anjeli v mojom životeSpoza učiteľskej katedrySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu