reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Hrešková

Mária Hrešková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalá učiteľka, matematička, mama piatich detí a babka dvoch krásnych vnučiek. Zoznam autorových rubrík:  Anjeli v mojom životeSpoza učiteľskej katedrySúkromnéNezaradené

reklama

Spoza učiteľskej katedry

Keď žiak dokáže oceniť prácu učiteľa lepšie, ako jeho riaditeľ

Mária Hrešková

Keď žiak dokáže oceniť prácu učiteľa lepšie, ako jeho riaditeľ

Pred pár dňami som dostala poštou oznámenie o slávnostnej promócii v aule UK od mojej bývalej študentky Diany. Nezabudla na mňa a chcela sa so mnou podeliť o svoju radosť z úspešného ukončenia vysokoškolského štúdia.

  • 15. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 955x
  • 1
Zo spomienok bývalej učiteľky

Mária Hrešková

Zo spomienok bývalej učiteľky

„Počula som, že ste tvrdá, nekompromisná a ľudia sa vás boja. Ale ja som si povedala, že to aj tak skúsim.“ Takto nejako zneli úvodné slová istej pani doktorky, ktorá ma navštívila v mojom školskom kabinete.

  • 13. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 485x
  • 19
Čo mi okrem vedomostí dali do života moji učitelia

Mária Hrešková

Čo mi okrem vedomostí dali do života moji učitelia

Je to už pár desiatok rokov, čo som drala školské lavice, no na mojich učiteľov, najmä zo  stredoškolských čias, si dodnes veľmi živo spomínam. Svojím spôsobom ovplyvnili môj život, najmä čo sa týka môjho povolania učiteľky. Niektorí z nich sa neskôr stali mojimi kolegami na gymnáziu, kde som nastúpila učiť skoro 20 rokov po mojej maturite. Mala som možnosť spoznať ich aj z inej stránky a nahliadnuť trochu do ich súkromia a vzájomných vzťahov. Začala som ich vnímať viac ako ľudí, ktorí majú tiež svoje radosti i starosti, problémy i slabosti. Ako začínajúca učiteľka som podvedome, ale aj vedome čerpala z toho, čo som sa od nich naučila ako študentka a snažila sa vystríhať vecí, ktoré som nepovažovala za celkom dobré.

  • 15. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 595x
  • 9
Začínajúci učiteľ to nemá vždy jednoduché

Mária Hrešková

Začínajúci učiteľ to nemá vždy jednoduché

Nedávno si ku mne v autobuse prisadla sympatická mladá žena, ktorú som pred pár rokmi učila na gymnáziu informatiku. Bola pred nami dlhá cesta a ona sa mi po pár úvodných vetách pochválila, že je začínajúcou učiteľkou. Tak začala naša debata o škole. Moja spolusediaca mi rozprávala o tom, že až teraz, keď sama učí, zistila, aké je to náročné povolanie. Práca s deťmi ju baví, aj keď sa jej zdá, že deti sú v dnešnej dobe oveľa živšie a neposlušnejšie ako za jej školských čias. Čo ju však v poslednom čase veľmi znechutilo a vyčerpalo, bolo polročné hodnotenie jej žiakov. Okrem toho, že mnohí žiaci nesebakriticky modlikali o lepšiu známku na vysvedčení, citovo ju vydierali tým, že doma ich „zabijú“, veľmi sa jej dotklo, keď jej niektoré staršie kolegyne vyčítali, že má príliš dobré známky z predmetu, že je na decká príliš dobrá a tie to potom zneužívajú.

  • 14. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 202x
  • 3
Danka

Mária Hrešková

Danka

Chodila do triedy, ktorú som „zdedila" až vo vyšších ročníkoch OG. Vždy usmiata, sympatická dievčinka. No od začiatku som s ňou mala jeden dosť veľký problém, ktorý však v tejto triede nebol až tak výnimočný - príliš často sa „ulievala" práve vtedy, keď sme písali písomku z matematiky.

  • 3. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 396x
  • 0
reklama
Dávid

Mária Hrešková

Dávid

Stáva sa to občas každému z nás, že sa zmýlime a zle odhadneme človeka, ktorého dobre nepoznáme. No keď ho lepšie spoznáme, svoj názor na neho si poopravíme. Niektorí však súdia druhých len podľa zovňajšku, prípadne podľa nejakých svojich špecifických kritérií a len veľmi ťažko menia svoj názor. Aj medzi učiteľmi sú takí, ktorí si jednoducho niektorých žiakov „zaškatuľkujú" hneď na začiatku a držia sa svojho presvedčenia, nech by sa dialo čokoľvek. Asi si neuvedomujú, že tým môžu deťom aj ublížiť, alebo aspoň znepríjemniť im ich pobyt v škole.

  • 2. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 218x
  • 3
Ivan

Mária Hrešková

Ivan

Medzi mojimi „spomienkami“ na školu mám odložený aj jeden list.  Bol napísaný pred viac ako 10 rokmi a keď sa mi nedávno dostal do rúk, spomenula som si na jeden veľmi pekný zážitok z obdobia, keď som bola ešte pomerne „čerstvou“  učiteľkou. Bol to jeden z tých momentov, ktoré ma utvrdili v tom, že práca učiteľky je presne to, čo by som vo svojom živote chcela robiť.

  • 1. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 756x
  • 1
Za učiteľskou katedrou

Mária Hrešková

Za učiteľskou katedrou

Za učiteľskou katedrou som strávila vyše 20 rokov a napriek tomu, že učiteľstvo nepatrilo k mojim detským snom, ani  nebolo medzi mojimi životnými plánmi,  stalo sa neskôr pre mňa  poslaním, povolaním, ktoré ma napĺňalo a nevedela som si predstaviť, že raz budem robiť niečo iné. Život sa však často neuberá tým smerom, ako si to želáme. A tak, už skoro rok, som mimo školstva (nie z vlastnej vôle) a musím sa priznať, že hoci môj život je teraz oveľa pokojnejší, oveľa menej stresujúci,  deti, mládež , škola a učenie, tá jedinečná, často krát nedocenená práca, mi naozaj veľmi chýbajú. V tejto chvíli mi asi najviac chýbajú moji žiaci, teraz už sextáni, ktorých hodiny matematiky boli pre mňa niečím výnimočným (koniec-koncov, celá táto trieda bola pre mňa výnimočná).

  • 31. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 245x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu