reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Hrešková

Mária Hrešková

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývalá učiteľka, matematička, mama piatich detí a babka dvoch krásnych vnučiek. Zoznam autorových rubrík:  Anjeli v mojom životeSpoza učiteľskej katedrySúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Niekoľko odpovedí...

Mária Hrešková

Niekoľko odpovedí...

Ako skončil súd? Ako to nakoniec všetko dopadlo? Teraz, keď je na gymnáziu nová riaditeľka, vrátite sa naspäť? Toto sú niektoré z otázok, ktoré som v poslednom čase počúvala, či už od známych, alebo od mojich bývalých študentov, ktorých som ešte pred necelými dvomi rokmi učila. A ja si uvedomujem, že som dlžná odpoveď všetkým tým, ktorí  mi po zverejnení môjho príbehu na blogu, pod názvom „Bojovať pravdou a láskou“, vyjadrili svoju morálnu podporu, poprípade sa snažili aj nejako mi pomôcť.

  • 18. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 539x
  • 5
Prvé súdne pojednávanie

Mária Hrešková

Prvé súdne pojednávanie

Odporca sa na súdne pojednávanie nedostavil, neposlal ani svojho právneho zástupcu. Oficiálny dôvod: pracovná zaneprázdnenosť. Skutočný dôvod???  Súdne pojednávanie bolo odročené na 21.januára 2014. Moja celkom prvá osobná skúsenosť s našim súdnictvom: Len naivný alebo neskúsený človek (ako napríklad ja), očakáva, že na súdoch platí logika. Súdy musia rešpektovať zákony a naše zákony v mnohých prípadoch logiku postrádajú. Som rada, že som študovala matematiku a nie právo. No napriek všetkému, idem ďalej.

  • 16. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 518x
  • 0
Bossing... útok či útek?

Mária Hrešková

Bossing... útok či útek?

"Som učiteľka na gymnáziu, mama piatich detí, mám tri roky do dôchodku a práve som dostala výpoveď z práce. Stala som sa totiž "nadbytočnou". Po 17 rokoch učenia na tejto škole, mi pán riaditeľ poslal výpoveď poštou, bez upozornenia, lebo sa mi asi nechcel pozrieť do očí..."  Tak týmito vetami začínal môj článok Bojovať láskou a pravdou, ktorý som zverejnila na svojom blogu skoro presne pred rokom. A týmto článkom začal aj môj boj za spravodlivosť a proti šikane zo strany môjho zamestnávateľa. Teraz, po roku, som tak trochu „triezvejšie" uvažujúca, bohatšia o nové skúsenosti, ale stále dúfajúca, že predsa len „jesto pravda na svete", ako v jednej krásnej básni píše Milan Rúfus.

  • 8. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 552x
  • 28
Nie je matka ako matka, alebo áno?

Mária Hrešková

Nie je matka ako matka, alebo áno?

Predstavte si nasledovnú situáciu: Pracujete vo firme na určitej pozícii, práca vás baví a vy ju vykonávate s plným nasadením. Z výsledkov vašej práce firma profituje. Avšak v tej istej firme na tej istej pozícii pracuje kolega, ktorý svoju prácu fláka, zbabre čo sa dá  a na jeho neschopnosť firma neustále dopláca. Keď príde koniec mesiaca, čakáte, že kvalita vašej práce sa prejaví aj na výplatnej páske. Omyl! Spočítajú vám počet hodín, ktoré ste v práci strávili, kvalita vašej práce nikoho nezaujíma a odmena za vašu vykonanú prácu je presne taká istá, ako kolegova, napriek tomu, že zo zisku, ktorý ste vy firme priniesli, museli byť vyplatené škody, ktoré váš kolega spôsobil... No, kde sme to? Predsa na Slovensku!  Tá firma, to je naša spoločnosť a tými pracovníkmi sme my, matky, pracujúce na pozícii „výchova detí“.

  • 28. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 693x
  • 30
Mojim maturantom

Mária Hrešková

Mojim maturantom

Dnes sa začínajú na našom gymnáziu ústne maturitné skúšky. Napísala som „na našom“, hoci už vlastne od marca, kedy som dostala výpoveď, nie som jeho súčasťou ako pedagóg, no srdcom to vždy bolo a aj bude moje gymnázium. Prežila som tam veľa krásnych a nezabudnuteľných chvíľ s „mojimi“ študentmi, ale aj priateľmi - kolegami. Obdobie maturít bolo pre mňa vždy tak zvláštne krásne, kedy som sa lúčila s tými, ktorých som takmer denne stretávala štyri, niektorých až osem rokov. Bolo mi, samozrejme, za nimi aj smutno, pretože som vedela, že prestanú byť súčasťou môjho života, ale na druhej strane som vedela, že pre nich začína nová kapitola ich života, kedy rozprestrú krídla a rozletia sa do sveta. A ja som im zo srdca želala, aby ich let bol šťastný a aby sa im ich sny a nádeje naplnili.

  • 20. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 377x
  • 1
reklama
Prečo veľmi nedôverujem rebríčkom kvality stredných škôl

Mária Hrešková

Prečo veľmi nedôverujem rebríčkom kvality stredných škôl

V posledných dňoch sa medzi učiteľmi, rodičmi i širšou verejnosťou veľa hovorí o rebríčkoch kvality škôl, podľa hodnotenia INEKO. Hodnotenie je každej škole priradené na základe údajov za posledné štyri školské roky, pričom do hodnotenia vstupujú nielen výsledky žiakov v externej časti maturitných skúšok, ale aj uplatnenie absolventov, či ohodnotenie mimoriadnych výsledkov žiakov podľa metodiky ministerstva školstva. Myslím, že výber relevantných ukazovateľov pre výpočet celkového ratingu školy je urobený v rámci možností vyhovujúco, no autori projektu sami priznávajú, že výsledky písomných maturít nehodnotia kvalitu školy komplexne, ale informujú o výsledkoch dosiahnutých jej žiakmi.

  • 8. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 484x
  • 6
Antimobbingový zákon? Načo. Veď máme antidiskriminačný.

Mária Hrešková

Antimobbingový zákon? Načo. Veď máme antidiskriminačný.

Tiež máte takýto názor? Potom asi neviete, aký je rozdiel medzi mobbingom, bossingom a diskrimináciou. Ja sama som tiež dlho patrila do tejto skupiny ľudí. Až kým som na vlastnej koži nezažila totálnu bezmocnosť, keď som sa snažila nájsť niekoho, respektíve niečo, čo by mohlo mne a ďalším mojím kolegom – nepohodlným nášmu šéfovi, pomôcť v boji proti nespravodlivosti a bossingu na pracovisku. Pre tých, ktorým to nie je celkom jasné, mobbing označuje najrôznejšie formy znepríjemňovania života na pracovisku. Charakteristická je preň skrytosť, rafinovanosť a zákernosť. Bossing je akousi podskupinou mobbingu. Je špecifický tým, že šikany sa dopúšťa nadriadený pracovník. Bossing je psychická šikana v zamestnaní, ktorej sa dopúšťa na svojom podriadenom nadriadený pracovník.

  • 24. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 735x
  • 7
Neviete, čo je bossing? Buďte radi.

Mária Hrešková

Neviete, čo je bossing? Buďte radi.

Som učiteľka, pochádzam z učiteľskej rodiny a tak si myslím, že dosť dobre poznám klady aj zápory tohoto povolania. No v posledné mesiace, lepšie povedané posledné tri roky, ma trápi niečo oveľa viac, ako výška môjho učiteľského platu. Z vlastnej skúsenosti viem, že my, bežní učitelia, sa príliš nezaoberáme tým, čo obsahuje Zákonník práce, alebo Pracovný poriadok. Máme kopu iných starostí, povinností, vzdelávania a neviem čoho ešte. Sme radi, že si stíhame robiť to, čo musíme. O tieto veci sa začneme zaujímať zvyčajne až vtedy, keď sa stane niečo, čo nás nakopne k tomu, že hľadáme odpovede na niektoré naše nástojčivé otázky, napríklad, keď na pracovisku začnú platiť úplne nové pravidlá, ktoré tu nikdy neplatili a ktoré z nás robia neslobodných, ustráchaných ľudkov, ktorí majú pocit, že každý ich krok sleduje veľký šéf. Na otázku: Prečo?, veľký šéf odpovie len stroho: Lebo som tak rozhodol.

  • 27. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 30 748x
  • 56
Bojovať láskou a pravdou 2

Mária Hrešková

Bojovať láskou a pravdou 2

Dnes sú to presne 2 mesiace, čo som sa dozvedela o výpovedi, ktorú mi poslal môj pán riaditeľ poštou, je to 22 dní, čo som dostala výpoveď osobne a uverejnila  svoj článok „Bojovať pravdou a láskou“ na blogu a je to 12 dní, čo mi plynie výpovedná lehota. Môj článok si prečítalo vyše 10 tisíc ľudí. Svoju podporu mi vyjadrilo mnoho ľudí, známych aj neznámych, študentov terajších i bývalých a taktiež ich rodičov.  Niektorí osobne, iní  mi napísali. Boli takí, ktorí mi poskytli radu, ďalší zas kontakt na niekoho, kto by mi mohol pomôcť. Všetkým som veľmi, veľmi povďačná, pretože aj v tejto ťažkej dobe, ktorú teraz žijeme mi ukázali, že ich nenecháva ľahostajnými osud iného človeka.  Možno to znie až neuveriteľne, ale nestretla som sa so žiadnym vyslovene negatívnym postojom žiadneho človeka. A toto mi dodáva veľkú silu a vieru v to, že pravda a láska sú mocné zbrane a spravodlivosť naozaj raz zvíťazí. Čo sa teda odvtedy udialo?

  • 12. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 536x
  • 3
Môj učiteľ matematiky

Mária Hrešková

Môj učiteľ matematiky

Bol to láskavý, väčšinou usmievavý, pán v stredných rokoch, nižšej, silnejšej postavy. S kamarátkou sme ho medzi sebou volali láskyplne „Gulička“.  Na gymnáziu nás učil matematiku a fyziku. Mali ho radi aj všetci spolužiaci v triede. Nepatril k tým prísnym učiteľom, ktorých sa niektorí žiaci boja a ktorí si získavajú rešpekt tým, že sa snažia dokázať študentom akí sú hlúpi. Práve naopak. Snažil sa, aby aj tí, ktorým matematika moc nešla, sa aspoň niečo naučili, lebo to bolo v čase, keď sme museli všetci povinne maturovať z matematiky.

  • 25. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 615x
  • 11
reklama
Bojovať láskou a pravdou

Mária Hrešková

Bojovať láskou a pravdou

Som učiteľka na gymnáziu, mama piatich detí, mám tri roky do dôchodku a práve som dostala výpoveď z práce. Stala som sa totiž "nadbytočnou". Po 17 rokoch učenia na tejto škole mi pán riaditeľ poslal výpoveď poštou, bez upozornenia, lebo sa mi asi nechcel pozrieť do očí. Výpoveď sa mu vrátila skoro po troch týždňoch nedoručená. Celý tento čas mi nepovedal ani slovo, nič o tom, že ma prepúšťa, hoci ma denne stretával na chodbách školy a v zborovni, hovorili sme spolu o iných veciach. Akoby som nebola ani človek, ale len nejaká vec. Celé týždne v napätí, kedy mi to oznámi, premýšľanie nad tým čo bude ďalej, pocit nespravodlivosti, pretože moju prácu beriem ako poslanie a cítim, že väčšina detí ma má rada, pretože to isté cítia aj z mojej strany... Začala som písať články na tento blog, aby som zamestnala myseľ niečím iným a hoci to bolo pre mňa veľmi ťažké, odhalila som svoje vnútro.

  • 20. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 817x
  • 67
Žiť svoju vieru

Mária Hrešková

Žiť svoju vieru

Nikdy som si neosobovala právo hovoriť iným, že toto je pravda, tamto je lož. Mám svoj názor, svoje postoje, ale nikomu ich nasilu nevnucujem, a ani nikoho nepresviedčam o mojej pravde. O svojej viere a o Bohu nezvyknem rozprávať ani deťom v škole, ani ľuďom vo svojom okolí. Svoju vieru sa snažím žiť. Svojím vlastným spôsobom. Či to robím dobre, alebo zle, správne, alebo nesprávne... Každý má právo na svoju vlastnú cestu, ako ísť životom.

  • 11. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 061x
  • 3
Sila modlitby

Mária Hrešková

Sila modlitby

Minule som písala, že lásku staviam vo svojom živote na prvé miesto. Pre mňa platí rovnica Láska = Boh. Takáto vše objímajúca láska je u mňa prvoradá. Nebola som v detstve vedená k viere ani k modlitbe a tak pri svojom hľadaní Boha som si vytvorila svoj  vlastný spôsob komunikácie s ním. Je to len medzi mnou a ním. Hovorím s ním hocikedy počas dňa a sú to slová vychádzajúce z môjho srdca. Verím v silu modlitby, ktorá pramení v láske. Pomohla mi prežiť v mnohých, pre mňa ťažkých chvíľach. Takéto ťažké obdobie som mala aj pred 21 rokmi, keď som čakala svoje piate dieťatko. To, čo som vtedy prežívala a precítila, som nakoniec aj napísala. Je to trochu dlhšie, ale nechcela som tam zmeniť alebo vynechať ani jedno slovo. Takže tu je môj autentický návrat do roku 1990.

  • 9. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 784x
  • 11
Moja cesta k láske a viere

Mária Hrešková

Moja cesta k láske a viere

Láska a viera. Pre mňa platí toto poradie. Viera bez lásky je pre mňa nepoužiteľná, mŕtva. Ale človek, ktorý má v sebe veľa lásky, aj keď nemá dar viery, je pre mňa plnohodnotným človekom. V mojom živote som stretla veľa dobrých ľudí, ktorí nepraktizovali vieru. Ale nikdy by som si netrúfala povedať, že budú zatratení. Podľa mňa, Boh nás nebude súdiť podľa toho, ako často sme boli v kostole, koľko ružencov sme za život poodriekali... Ak nás bude súdiť, tak podľa toho, ako sme využili „talenty“, ktoré sme dostali, (kto dostal veľa, od toho sa bude aj veľa žiadať) a podľa lásky, ktorú sme preukázali druhým.

  • 6. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 879x
  • 8
Ťažké dospievanie

Mária Hrešková

Ťažké dospievanie

Uzavretá do seba, zakomplexovaná, depresívna, osamotená medzi ľuďmi, väčšinou trpiteľsky zachmúrená, skoro stále oblečená v čiernom, prihrbená, s miernou nadváhou, túžiaca po aspoň jednom blízkom človeku... takto nejako by som opísala seba v období dospievania, teda počas mojich stredoškolských študentských rokov. Netvrdím, že som stále bola takáto, mávala som aj pekné chvíle, ale väčšinou si pamätám práve tieto pocity. Bola som presvedčená, že pre mňa niet šťastia v tomto svete. Bála som sa na niečo tešiť, v niečo pekné dúfať, lebo vždy to dopadlo katastrofálne, aspoň  ja som tomu verila. Neverila som, že by ma mohol mať niekto rád, ani moji rodičia. Bola som silno egoisticky sústredená len na seba a mojím brnením bola nenávisť. Nenávidela som ľudí okolo seba, ktorí boli šťastní a ktorým som bola ľahostajná. Nedokázala mať rada ani samu seba, nieto ešte druhých. Za svoj stav som obviňovala všetkých a všetko, len nie seba.

  • 5. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 810x
  • 1
reklama
Prečo tento blog

Mária Hrešková

Prečo tento blog

Vždy som bola tá, ktorá hlavne počúvala. Hovorila som len vtedy, keď sa ma niekto priamo spýtal na môj názor. Moje vnútro pozná len málo ľudí, nechcela som zaťažovať iných mojimi problémami, tým, čo prežívam. Viem, že veľa ľudí potrebuje občas sa niekomu zdôveriť. Ja som často bola takouto bútľavou vŕbou, bola som rada, keď som tým niekomu pomohla. Ale teraz cítim potrebu dostať niektoré veci zo seba von.

  • 2. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 275x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu